Navigation Menu
Ook het advocatenkantoor Kuijpers & Nillesen maakt gebruik van CRM

Ook het advocatenkantoor Kuijpers & Nillesen maakt gebruik van CRM

By on jan 21, 2021 in Bekende advocaten |

De advocaat Jan-Hein Kuijpers is tegenwoordig een van de bekendste advocaten in Nederland. Samen met partneradvocaat Mark Nillesen beheert hij het advocatenkantoor Kuijpers & Nillesen, dat gevestigd is aan de Havensingel in Den Bosch. Het andere kantoorpand bevindt zich in de Falckstraat te Amsterdam.

Het advocatenkantoor Kuijpers & Nillesen bestaat uit een team van in totaal dertien rechtsgeleerden die ondersteund worden door een aantal juridische medewerkers. Al deze advocaten houden zich hoofdzakelijk bezig met het strafrecht. Zowel het publieke als het politieke domein behoort tot hun juridisch werkgebied.

CRM in de advocatuur

Om het beleid van dit team van advocaten in goede banen te leiden en orde op zaken te stellen kan het implementeren van een CRM-systeem waardevol zijn. Elke advocaat heeft zijn of haar eigen cliënten en in sommige gevallen zijn er meerdere advocaten bezig met een en dezelfde rechtszaak. Het is dus van belang dat de gegevens van de cliënten zorgvuldig en correct beheerd worden om onrechtmatigheden te voorkomen. Een advocatenkantoor kan zich immers niet permitteren om (administratieve) fouten te maken. Het verzamelde bewijsmateriaal dient aan de juiste cliënt te zijn gerelateerd, zodat er geen misverstanden ontstaan met betrekking tot de online dossiers. Het CRM bevordert een goede samenwerking tussen de verschillende advocaten van het team.

Een groot aantal advocatenpraktijken maakt daarom al gebruik van CRM, en met enorm veel profijt! Op lime-technologies.nl is meer informatie op te vragen over het CRM-systeem. Bovendien worden op deze website de voordelen van CRM uiteengezet.

De zaak Willem Holleeder

De hoofdadvocaat van het kantoor, Jan-Hein Kuijpers, is bekend geworden vanwege de rechtszaken tegen Willem Holleeder, die zich al jaren in het criminele circuit begeeft. Holleeder wordt ervan verdacht meerdere misdaden te hebben gepleegd, waaronder de ontvoering van Alfred Heineken en zijn chauffeur Ab Doderer in 1983 en het bedreigen van de Nederlandse misdaadverslaggever Peter R. de Vries. Deze delinquent heeft al vele jaren in de gevangenis doorgebracht maar werd altijd weer op vrije voeten gesteld.

Tot in 2007 was het topadvocaat Bram Moszkowicz die de rechtszaken tegen Holleeder verdedigde. In datzelfde jaar nam Jan-Hein Kuijpers deze omstreden cliënt onder zijn hoede. Kuijpers is als rechtsgeleerde mede opgeleid door advocaat Piet Doedens, die zich over het algemeen met zware misdaden bezighoudt. Ook Kuijpers houdt zich hoofdzakelijk bezig met georganiseerde misdaad, waarin drugs, moord en doodslag en ander crimineel geweld aan de orde van de dag zijn.

In 2019 is Holleeder – na aanleiding van een zestal moordaanslagen waartoe hij opdracht zou hebben gegeven – veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf. De nieuwe Holleeder-advocaat Sander Janssen is daarop – samen met zijn cliënt – in hoger beroep gegaan.

De concurrentie aangaan met behulp van CRM

Er zijn tegenwoordig meer dan genoeg advocatenkantoren. Een advocaat dient zich te specialiseren in een bepaald vakgebied, zoals bijvoorbeeld het strafrecht, en moet bovendien een goede reputatie opbouwen én behouden. Kortom, het is noodzakelijk om de concurrentie aan te gaan met andere advocatenpraktijken. Het CRM kan ook een belangrijke rol spelen op het gebied van de marketingstrategie: marketingacties kunnen worden geautomatiseerd om (potentiële) klanten op de hoogte te houden van de werkzaamheden van het advocatenkantoor Kuijpers & Nillesen.

Explorable